Tizim test rejimida ishlamoqda

Korrupsiyaga qarshi kurashish ishlarining samaradorligini reyting baholash tartibi to‘g‘risida nizom

1. Mazkur Nizom barcha davlat organlari va tashkilotlari, shu jumladan mahalliy davlat hokimiyati organlari (keyingi o‘rinlarda — davlat tashkilotlari)da korrupsiyaga qarshi kurashish ishlarining samaradorligini reyting baholash (keyingi o‘rinlarda — reyting baholash) tartibini belgilaydi.

2. Reyting baholash davlat tashkilotlarining korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha olib borayotgan faoliyati samaradorligini puxta tahlil qilish, baholash va aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish uchun taklif va tavsiyalar ishlab chiqish maqsadida o‘tkaziladi.

3. Davlat tashkilotlarida korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha ichki nazorat tizimi va korrupsiyaning oldini olish bo‘yicha boshqa xalqaro standartlarning samarali joriy etilganligi hamda amaliyotga tatbiq qilinganligi reyting baholashning obyekti hisoblanadi.

4. Reyting baholash Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi (keyingi o‘rinlarda — Agentlik) tomonidan tashkil etiladi.

5. Reyting baholash alohida indikatorlardan tashkil topgan quyidagi yo‘nalishlar bo‘yicha amalga oshiriladi:

birinchi yo‘nalish — davlat tashkilotlarida korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha mexanizm va huquqiy asoslarning yaratilganligi hamda amaliyotga tatbiq etilganligi;

ikkinchi yo‘nalish — korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlash, baholash va ularni kamaytirish bo‘yicha tadbirlarning amalga oshirilganligi;

uchinchi yo‘nalish — davlat tashkilotlari rahbarlarining korrupsiyaga qarshi murosasiz munosabatni ko‘rsatuvchi xatti-harakatlarining mavjudligi;

to‘rtinchi yo‘nalish — xodimlarning korrupsiyaga qarshi kurashishga oid ichki tartib-taomillardan xabardorligi hamda ushbu sohada bilim va ko‘nikmalarini oshirish bo‘yicha tadbirlarning amalga oshirilganligi;

beshinchi yo‘nalish — korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha tegishli soha yoki tarmoq kesimida aholining huquqiy ongi va huquqiy madaniyatini yuksaltirish, ushbu illatga nisbatan murosasiz munosabatni shakllantirishga qaratilgan targ‘ibot tadbirlarining samaradorligi.

6. Korrupsiyaga qarshi kurashish ishlarining samaradorligi 0 balldan 100 ballgacha reytingda baholanib, faoliyat samaradorligi “yaxshi”, “qoniqarli” va “qoniqarsiz” toifalarga ajratiladi.

Bunda, indikatorlarni bajarish orqali:

81 balldan 100 ballgacha to‘plagan davlat tashkiloti faoliyat samaradorligi — “yaxshi”;

55 balldan 81 ballgacha to‘plagan davlat tashkiloti faoliyat samaradorligi — “qoniqarli”;

55 dan past ball to‘plagan davlat tashkiloti faoliyat samaradorligi — “qoniqarsiz” deb topiladi.

7. Reyting baholash yo‘nalishlari bo‘yicha ballar quyidagicha taqsimlanadi:

birinchi yo‘nalish — maksimal 35 ball;

ikkinchi yo‘nalish — maksimal 30 ball;

uchinchi yo‘nalish — maksimal 15 ball;

to‘rtinchi yo‘nalish — maksimal 15 ball;

beshinchi yo‘nalish — maksimal 5 ball.

8. Yakuniy ballar mazkur Nizomga 1-ilovada keltirilgan Reyting baholash yo‘nalishlari va indikator ko‘rsatkichlaridagi ballarni bir-biriga qo‘shib chiqish orqali aniqlanadi.

9. Reyting baholash mazkur Nizomga 2-ilovadagi sxemaga muvofiq amalga oshiriladi.

10. Agentlik har yili 5-yanvarga qadar “E-Anticor.uz” elektron platformasi (keyingi o‘rinlarda — elektron platforma) orqali reyting baholashdan o‘tkaziladigan davlat tashkilotlari ro‘yxatini tuzadi hamda bu haqda ularni yozma ravishda xabardor qiladi.

11. Davlat tashkilotlari tomonidan har chorakda (10-aprel, 10-iyul va 10-oktabrga qadar) choraklik ma’lumotlar, har reyting baholash yili yakunida (10-yanvardan kechiktirmay) esa yillik ma’lumotlar elektron platforma orqali Reyting baholash yo‘nalishlari va indikator ko‘rsatkichlari jadvalini to‘ldirish yo‘li bilan kiritib boriladi.

Bunda, ushbu jadval savollarga “to‘liq bajarilgan”, “asosan bajarilgan”, “qisman bajarilgan” yoki “bajarilmagan” ustunlariga tegishli belgini kiritish hamda tasdiqlovchi hujjatlarni biriktirish orqali to‘ldiriladi.

12. Agentlik muntazam ravishda davlat tashkilotlari tomonidan elektron platformaga kiritilgan ma’lumotlarni tahlil qilib boradi, korrupsiyaga qarshi kurashish samaradorligi “qoniqarsiz” deb topilishi mumkin bo‘lgan davlat tashkilotlariga uslubiy yordam ko‘rsatadi.

13. Davlat tashkilotlari har yili Agentlikning xatini olgandan so‘ng, ushbu Nizomga 2-ilovaga muvofiq muddatlarda elektron platforma orqali zarur ma’lumotlarni kiritadi.

Bunda, tizimga davlat tomonidan qo‘riqlanadigan va maxsus ro‘yxatlar bilan chegaralab qo‘yiladigan alohida ahamiyatli, mutlaqo maxfiy va maxfiy harbiy, siyosiy, iqtisodiy, ilmiy-texnikaviy va o‘zga xil ma’lumotlarni kiritish taqiqlanadi.

14. Yillik ma’lumotlar kiritilgandan so‘ng Agentlik har yili:

1-fevralga qadar tanlov asosida tegishli davlat tashkiloti tomonidan kiritilgan ma’lumotlarning haqqoniyligini zamonaviy-axborot kommunikatsiya vositalarini (videokonferensaloqa, onlayn so‘rovnoma va shu kabilar) qo‘llagan holda masofaviy o‘rganadi. Bunda:

ma’lumotlarning haqqoniyligi zamonaviy axborot-kommunikatsiya vositalari orqali masofaviy o‘rganiladigan davlat tashkilotlari soni faoliyati baholanayotgan davlat tashkilotlarining kamida 15 foizini tashkil etishi lozim;

ma’lumotlarning haqqoniyligi zamonaviy axborot-kommunikatsiya vositalari orqali masofaviy o‘rganiladigan davlat tashkilotlari ro‘yxati Agentlik tomonidan, kiritgan ma’lumotlari shubhali, noto‘g‘ri bo‘lgan davlat tashkilotlari orasidan, mustaqil ravishda shakllantiriladi.

15. Ma’lumotlarning haqqoniyligini zamonaviy axborot-kommunikatsiya vositalari orqali masofaviy o‘rganish jarayonida noto‘g‘ri yoki soxta ma’lumotlar kiritilganligi aniqlangan taqdirda, Agentlikning o‘zi elektron tizimga kiritilgan ma’lumotlarni mustaqil ravishda o‘zgartiradi va bu haqida O‘zbekiston Respublikasi Korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha milliy kengashiga ma’lumot beradi.

16. Reyting baholash natijalari elektron platforma orqali hisoblab chiqiladi. Avtomatik ravishda hisoblab chiqilishi nazarda tutilmagan indikatorlar bo‘yicha ballar Agentlik tomonidan hisoblanadi.

17. Reyting baholash natijalarining xolisligini ta’minlash maqsadida har yili 9 kishidan iborat bo‘lgan Reyting baholashni mustaqil amalga oshiruvchi ekspertlar guruhi (keyingi o‘rinlarda — Ekspertlar guruhi) shakllantiriladi.

Ekspertlar guruhi tarkibini shakllantirish va uning faoliyatini tashkil etish, shu jumladan ekspertlarni tanlab olish mezonlari, ularning majburiyatlari va manfaatlar to‘qnashuvining oldini olish mexanizmlarini nazarda tutuvchi tartib Agentlik tomonidan belgilanadi.

18. Ekspertlar guruhi tarkibi Agentlik tomonidan davlat tashkilotlari takliflariga asosan shakllantiriladi.

Ekspertlar guruhi tarkibiga, qoida tariqasida, korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha ekspertlar, shu jumladan amaliy tajriba va jamiyatda yuqori obro‘ga ega bo‘lgan boshqa shaxslar kiritiladi.

Bunda, Ekspertlar guruhi tarkibida kamida 3 kishi fuqarolik jamiyati institutlari vakillaridan bo‘lishi lozim.

19. Ekspertlar guruhi Agentlik tomonidan shakllantirilgan dastlabki reyting baholash natijalarini ko‘rib chiqadi.

Bunda, Agentlik tomonidan ushbu guruhga dastlabki reyting baholash natijalari va tegishli xulosalar taqdim etiladi. Ekspertlar guruhi so‘roviga ko‘ra, boshqa qo‘shimcha materiallar taqdim etilishi, elektron platformaga ulanish imkoniyati yaratilishi mumkin.

20. Ekspertlar guruhi har yili 15-fevralga qadar dastlabki reyting baholash natijalarini ko‘rib chiqish bo‘yicha quyidagilardan birini Agentlikka taqdim etadi:

dastlabki reyting baholash natijalarini o‘zgarishsiz qoldirish yoki qisman o‘zgartirish haqida xulosa;

muqobil reyting baholash natijalari.

Bunda, xulosa va muqobil reyting baholash natijasi Ekspertlar guruhida ovoz berish natijalariga ko‘ra shakllantiriladigan fikr sifatida taqdim etiladi. Ovozlar teng bo‘lib qolganda guruh rahbarining fikri hal qiluvchi ahamiyatga ega bo‘ladi.

21. Ekspertlar guruhida qabul qilingan qarorga qo‘shilmagan guruh a’zosi o‘z fikrini alohida bildirish huquqiga ega.

22. Agentlik Ekspertlar guruhi tomonidan taqdim etilgan xulosa yoki muqobil reyting baholash natijalarini har yili 20-fevralga qadar puxta tahlil qiladi, unga ko‘ra yakuniy baholash natijalarini shakllantiradi va baholanayotgan davlat tashkilotlariga taqdim qiladi.

23. Davlat tashkilotlari har yili 25-fevralga qadar Agentlik tomonidan yuborilgan yakuniy reyting baholash natijalarini ko‘rib chiqadi hamda zarurat bo‘lganda o‘z taklif va e’tirozlarini Agentlikka taqdim qiladi.

24. Agentlik davlat tashkilotlari tomonidan taqdim etilgan taklif va e’tirozlarni puxta tahlil qiladi va har yili 1-martga qadar reyting baholashni o‘zgartirish yoki o‘zgartirmaslik haqida qaror qabul qiladi.

25. Agentlik reyting baholash yakunlariga ko‘ra korrupsiyaga qarshi kurashish samaradorligi “yaxshi”, “qoniqarli” va “qoniqarsiz” bo‘lgan davlat tashkilotlari ro‘yxatini har yili 1-mart kuni Korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha milliy kengashga kiritadi hamda o‘z rasmiy-veb saytida va ommaviy axborot vositalarida e’lon qiladi.

26. Agentlik tomonidan reyting baholash yakunlari bo‘yicha korrupsiyaga qarshi kurashish samaradorligi “yaxshi” deb topilgan davlat tashkilotlarining ijobiy ish tajribasini boshqa davlat tashkilotlarida ommalashtirish bo‘yicha tegishli chora-tadbirlar amalga oshiriladi.

Agentlik tomonidan “yaxshi” deb baholangan davlat tashkilotlariga ularning korrupsiyaga qarshi kurashishga mas’ul tarkibiy bo‘linmalari xodimlarini rag‘batlantirish bo‘yicha takliflar kiritib boriladi.

27. Reyting baholash natijalariga ko‘ra korrupsiyaga qarshi kurashish samaradorligi “qoniqarli” deb topilgan davlat tashkilotlariga samaradorlikni yanada oshirish bo‘yicha Agentlik tomonidan har yili 15-martga qadar tavsiyalar kiritiladi.

Davlat tashkilotlari kiritilgan tavsiyalarning bajarilish holati to‘g‘risidagi axborotni Agentlik belgilagan muddatlarda elektron platformaga kiritib borishi lozim.

28. Korrupsiyaga qarshi kurashish samaradorligi “qoniqarsiz” deb topilgan davlat tashkilotlari har yili 20-martga qadar korrupsiyaga qarshi kurashish samaradorligini oshirishga qaratilgan chora-tadbirlar dasturi ishlab chiqishi va uni Agentlik bilan kelishilgan holda tasdiqlashi lozim.

29. Ketma-ket ikki yil davomida korrupsiyaga qarshi kurashish samaradorligi “qoniqarsiz” deb topilgan davlat tashkilotlari rahbarlariga belgilangan tartibda intizomiy javobgarlik choralarini qo‘llash masalasi ko‘rib chiqiladi.

30. Ushbu Nizom talablarini buzgan shaxslar qonunchilik hujjatlarida belgilangan tartibda javobgarlikka tortiladi.

31. Agentlik, zarurat bo‘lganda, reyting baholashning qo‘shimcha yo‘nalishlari va indikator ko‘rsatkichlarini kiritishi mumkin.

Davlat organlari va tashkilotlarida korrupsiyaga qarshi kurashish ishlarining samaradorligini

REYTING BAHOLASh YO‘NALIShLARI VA INDIKATOR KO‘RSATKIChLARI

Birinchi yo‘nalish

Davlat tashkilotlarida korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha mexanizm va huquqiy asoslarning yaratilganligi va amaliyotga tatbiq etilganligi

(jami — 35 ball)

Indikatorlar

Ballar

Asos*

1.1. Korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha ichki idoraviy hujjatlarning ishlab chiqilganligi va o‘z vaqtida yangilab borilishi

1.1.1. Davlat organlari va tashkilotlari, shu jumladan mahalliy davlat hokimiyati organlari (keyingi o‘rinlarda — davlat tashkilotlari)da korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha quyidagi ichki idoraviy hujjatlarning mavjudligi va zaruratga qarab yangilanib borilishi:

korrupsiyaga qarshi kurashish siyosati;

odob-axloq qoidalari;

korrupsiyaviy xavf-xatarlarni baholash uslubiyoti;

manfaatlar to‘qnashuvini boshqarish bo‘yicha nizom;

aloqa kanallari orqali korrupsiyaviy xatti-harakatlar to‘g‘risida kelib tushgan xabarlarni qabul qilish va ko‘rib chiqish reglamenti;

xodimlarining korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida o‘qitilishini tashkil qilish bo‘yicha yo‘riqnoma;

kontragentlarni tekshirishga oid yo‘riqnoma;

ishga qabul qilinayotgan nomzodlarni tekshirish bo‘yicha yo‘riqnoma;

korrupsiyaga qarshi kurashish samaradorligini monitoring va nazorat qilish uslubiyoti;

korrupsiyaga qarshi kurashish tizimining holati haqidagi hisobotni shakllantirish va taqdim etish reglamenti;

korrupsiyaviy xatti-harakatlar va odob-axloq qoidalarini buzish holatlari ustidan xizmat tekshiruvlari o‘tkazish bo‘yicha reglament;

davlat xaridlarini o‘tkazish to‘g‘risidagi nizom.

Izoh: Mazkur to‘plamdagi hamma hujjatlar qabul qilingan bo‘lsa, TB, 7 — 11 tasi qabul qilingan bo‘lsa, AB, 3 — 7 tasi qabul qilingan bo‘lsa, QB, 0 — 3 tasi qabul qilingan bo‘lsa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

3 ball

AB

2 ball

QB

1 ball

B

0 ball

Tasdiqlangan hujjatlarning elektron shakli ilova qilinadi

1.2. Korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha ichki idoraviy mexanizmlarning joriy etilganligi

1.2.1. Korrupsiya haqida xabar berishga mo‘ljallangan aloqa kanallari

 

1.2.1.1. Korrupsiya haqida xabar berishga mo‘ljallangan aloqa kanallari: kamida 4 ta aloqa kanali (masalan, rasmiy veb-sayt, ijtimoiy tarmoqlardagi sahifa, ishonch telefoni, elektron manzil)ning tashkil etilganligi.

Izoh: Aloqa kanallari to‘liq mavjud bo‘lsa TB, aksincha bo‘lsa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

1 ball

B

0 ball

Aloqa kanallari havolasi ilova qilinadi

1.2.1.2. Rasmiy veb-saytda va boshqa OAVlarda korrupsiya haqida xabar berishga mo‘ljallangan aloqa kanallari haqidagi ma’lumotlarning, shuningdek, korrupsiyaga qarshi ichki idoraviy hujjatlarning joylashtirilganligi.

Izoh: To‘liq ma’lumot va hujjatlar mavjud bo‘lsa, TB, aksincha bo‘lsa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

1 ball

B

0 ball

Veb-sayt va boshqa OAVlardagi ma’lumotlar havolasi ilova qilinadi

1.2.1.3. Rasmiy veb-saytda korrupsiya faktlariga doir murojaatlarni ko‘rib chiqish natijalari haqidagi yillik hisobotning mavjudligi.

Izoh: Mavjud bo‘lsa, TB, mavjud bo‘lmasa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

1 ball

B

0 ball

Veb-saytdagi ma’lumotlar havolasi ilova qilinadi

1.2.2. Kadrlarga oid masalalarda korrupsiyaga qarshi kurashish tizimining joriy etilishi

     

1.2.2.1. Vakant o‘rinlarga kadrlarni tanlov asosida qabul qilish tizimining mavjudligi.

Izoh: Hisobot davrida 80 — 100 foiz xodimlar ochiq tanlov asosida ishga qabul qilingan bo‘lsa, TB, 60 — 79 foizi tanlov asosida qabul qilingan bo‘lsa, AB, 30 — 59 foizi tanlov asosida qabul qilingan bo‘lsa, QB, 0 — 29 foizi tanlov asosi�a qabul qilingan bo‘lsa B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

3 ball

AB

2 ball

QB

1 ball

B

0 ball

O‘tkazilgan tanlov materiallari (suhbat yoki test bayonnomalari, video material) ilova qilinadi

1.2.2.2. Rasmiy veb-saytda ishga qabul qilish, rotatsiya to‘g‘risidagi e’lonlar va axborotlarning mavjudligi.

Izoh: mavjud bo‘lsa, TB, mavjud bo‘lmasa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

1 ball

B

0 ball

Veb-saytdagi ma’lumotlar havolasi ilova qilinadi

1.2.2.3. Mehnat shartnomalariga korrupsiyaga qarshi shartlarning kiritilganligi.

Izoh: Mavjud bo‘lsa, TB, mavjud bo‘lmasa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

1 ball

B

0 ball

Korrupsiyaga qarshi shartlar bilan mehnat shartnomasida tanishganligini imzosi bilan tasdiqlagan xodimlar ro‘yxati ilova qilinadi

1.2.2.4. Korrupsiya holatlari haqida xabar berish mexanizmi, xabar bergan xodimlarni rag‘batlantirish, ularning ta’qibga olinmasligi kafolatining mavjudligi.

Izoh: Tegishli mexanizm mavjud bo‘lsa, TB, mavjud bo‘lmasa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

1 b�ll

B

0 ball

Mazkur masalalarni tartibga soluvchi ichki reglament, xodimlar ro‘yxati va statistik ma’lumotlar ilova qilinadi

1.2.3. Davlat tashkilotlarida manfaatlar to‘qnashuvini hal qilishning tashkiliy-huquqiy asoslarini takomillashtirish, ularga rioya etilishi yuzasidan monitoring o‘tkazilishini ta’minlash

 

1.2.3.1. Xodimlar tomonidan manfaatlar to‘qnashuvi to‘g‘risidagi deklaratsiyani to‘ldirish.

Izoh: Hisobot davrida manfaatlar to‘qnashuvi to‘g‘risidagi deklaratsiyani to‘ldirgan xodimlar 100 foiz bo‘lsa, TB, 70 — 99 foiz bo‘lsa, AB, 30 — 69 foiz bo‘lsa, QB, 0 — 29 bo‘lsa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

3 ball

AB

2 ball

QB

1 ball

B

0 ball

Ishga qabul qilishda, lavozimi o‘zgarayotganda, rotatsiya qilinayotganda va yillik deklaratsiyani to‘ldirgan xodimlarning kadrlar bo‘limi tomonidan tasdiqlangan ro‘yxati ilova qilinadi

1.2.3.2. Ishga qabul qilinuvchi nomzodlar ustidan o‘tkazilgan tekshiruvlar soni.

Izoh: Hisobot davrida 100 foiz nomzodlar tekshirilgan bo‘lsa, TB, 70 — 99 foizi tekshirilgan bo‘lsa AB, 30 — 69 foizi tekshirilgan bo‘lsa, QB, 0 — 29 foizi tekshirilgan bo‘lsa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

3 ball

AB

2 ball

QB

1 ball

B

0 ball

Ishga qabul qilinuvchi nomzodlarga nisbatan o‘tkazilgan tekshiruvlar to‘g‘risida xulosalar soni ko‘rsatiladi

1.2.3.3.Aniqlangan manfaatlar to‘qnashuvi holatlari va uni tartibga solish bo‘yicha qabul qilingan choralar.

Izoh: Hisobot davrida manfaatlar to‘qnashuvi aniqlanmagan yoki aniqlangan holatlarga choralar ko‘rilgan bo‘lsa, TB, manfaatlar to‘qnashuvi aniqlangan holatlarga choralar ko‘rilmagan bo‘lsa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

2 ball

B

0 ball

Aniqlangan manfaatlar to‘qnashuvi holatlari reyestri ilova qilinadi

1.2.3.4. Kontragentlar ustidan o‘tkazilgan tekshiruvlar soni

Izoh: Hisobot davrida100 foiz kontragentlar tekshirilgan bo‘lsa, TB, 70 — 99 foizi tekshirilgan bo‘lsa, AB, 30 — 69 foizi tekshirilgan bo‘lsa, QB, 0 — 29 foizi tekshirilgan bo‘lsa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

3 ball

AB

2 ball

QB

1 ball

B

0 ball

Kontragentlarni tekshirish reyestri, hisobot davrida o‘tkazilgan kontragentlar tekshiruvlar soni, tekshiruvlar natijalari bo‘yicha ijobiy va salbiy xulosalar nusxasi ilova qilinadi

1.2.4. Davlat tashkilotlari faoliyatida korrupsiyaning oldini olishga doir tadbirlarning amalga oshirilishi yuzasidan ushbu tashkilot tomonidan ko‘rilayotgan chora-tadbirlar samaradorligini baholagan holda muntazam ravishda monitoring o‘tkazish

 

1.2.4.1. Korrupsiyaga qarshi kurashish tizimining holati haqidagi hisobotlarning mavjudligi va sifatli to‘ldirilganligi.

Izoh: Mazkur indikator bo‘yicha ballar Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi tomonidan hisobotlarning mavjudligi va sifatli to‘ldirilganligidan kelib chiqib, 0 — 3 ball oralig‘ida belgilanadi.

0 — 3 ball

Korrupsiyaga qarshi kurashish tizimining amal qilishi haqida umumiy hisobot hamda korrupsiyaga qarshi davlat dasturida nazarda tutilgan chora-tadbirlarning ijrosi haqida hisobot ilova qilinadi

1.2.4.2. Korrupsiyaga qarshi tartib-taomillarning samaradorligini monitoring va nazorat qilish bo‘yicha rejadagi tadbirlarning bajarilganligi.

Izoh: Mazkur indikator bo‘yicha ballar Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi tomonidan rejadagi tadbirlarning sifatli va o‘z vaqtida bajarilganligidan kelib chiqib, 0 — 3 ball oralig‘ida belgilanadi.

0 — 3 ball

Reja (tashkilotning barcha jarayonlarini, monitoring va nazorat qilinadigan davri va tekshiruv muddatlarini o‘z ichiga olgan) va uning ijrosini tasdiqlovchi hujjatlar ilova qilinadi

1.2.4.3. Hisobot davrida aloqa kanallari orqali kelib tushgan korrupsiyaga oid xabarlar bo‘yicha va monitoring natijalariga ko‘ra korrupsiyaviy harakat deb hisoblangan holatlar yuzasidan xizmat tekshiruvlari o‘tkazilganligi.

Korrupsiyaga qarshi kurashishga oid qonunchilikning buzilganligi to‘g‘risida tasdiqlangan holatlarning (qonunchilik hujjatlari kesimida) aniqlanganligi.

Davlat tashkilotlarida tasdiqlangan korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha nazorat va tartib-taomillarning buzilish holatlari (ichki hujjatlar kesimida), korrupsiyaviy xatti-harakatlarga yo‘l qo‘yilganlik holatlarining aniqlanganligi.

Izoh: 100 foiz tekshirilgan (o‘rganilgan) bo‘lsa, TB, 70 — 99 foiz tekshirilgan (o‘rganilgan) bo‘lsa, AB, 30 — 69 foiz tekshirilgan (o‘rganilgan) bo‘lsa, QB, 0 — 29 foiz o‘rganilgan bo‘lsa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

3 ball

AB

2 ball

QB

1 ball

B

0 ball

Aloqa kanallari orqali kelib tushgan xabarlarni ro‘yxatga olish reyestri, xizmat tekshiruvlari reyestri nusxasi ilova qilinadi.

Aybdorlar aniqlangan holatlar soni band bo‘yicha bo‘lib ko‘rsatiladi

1.2.4.4. Korrupsiyaga oid qonunchilik va ichki idoraviy talablarni buzgan xodimlarga qo‘llanilgan jazolar.

Izoh: Mazkur indikator bo‘yicha ballar Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi tomonidan, sodir etilgan harakat va qo‘llanilgan jazo tabiatidan kelib chiqib, 0 — 3 ball oralig‘ida belgilanadi. Hisobot yilida o‘tkazilgan tekshirishlar va kelib tushgan xabarlar tahlili asosida qonunchilik va ichki idoraviy talablarni buzgan xodimlar aniqlanmagan bo‘lsa, 2 ball qo‘yiladi.

0 — 3 ball

Kadrlar bo‘limi tomonidan tasdiqlangan korrupsiyaga qarshi kurashishga oid qonunchilik va ichki idoraviy talablarni buzgan xodimlar soni hamda ularga qo‘llanilgan choralar ko‘rsatilgan ro‘yxat

Ikkinchi yo‘nalish

Korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlash, baholash va ularni kamaytirish bo‘yicha tadbirlarning amalga oshirilganligi

(jami — 30 ball)

Indikatorlar

Ballar

 

2.1. Davlat tashkilotining barcha funksiya va vazifalarida korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlash bo‘yicha baholash o‘tkazilganligi.

Izoh: Baholash qamrovi 100 foiz bo‘lsa, TB, 70 — 99 foiz bo‘lsa, AB, 30 — 69 bo‘lsa, QB, 0 — 29 foiz bo‘lsa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

15 ball

AB

10 ball

QB

5 ball

B

0 ball

Davlat tashkilotining birlashgan korrupsiyaviy xavf-xatarlar xaritasi, korrupsiya xavfiga eng ko‘p moyil bo‘lgan funksiya va lavozimlar ro‘yxati ilova qilinadi

2.2. Aniqlangan korrupsiyaviy xavf-xatarlarni kamaytirish bo‘yicha ko‘rilgan choralar.

Izoh: Mazkur indikator bo‘yicha ballar aniqlangan xavf-xatar va minimallashtirish uchun ko‘rilgan choralar tabiatidan kelib chiqib, Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi tomonidan 0 15 ball oralig‘ida belgilanadi.

015 ball

Davlat tashkilotlari, ularning hududiy va tarkibiy bo‘linmalarining korrupsiyaga qarshi kurash dasturi (“Yo‘l xaritasi”) va uning amalga oshirilganligini tasdiqlovchi hujjatlar ilova qilinadi

Uchinchi yo‘nalish

Davlat tashkilotlari rahbarlarining korrupsiyaga qarshi murosasiz munosabatni ko‘rsatuvchi xatti-harakatlarining mavjudligi

(jami — 15 ball)

3.1. Davlat tashkiloti rahbarining xodimlar va jamoatchilik uchun korrupsiyaga qarshi kurashishga oid murojaatining mavjudligi, uning xodimlar e’tiboriga yetkazilganligi, hay’at yig‘ilishlari va boshqa yig‘ilishlarda korrupsiyaga qarshi kurashish holatlarining ko‘rib chiqilganligi.

Izoh: Mavjud bo‘lsa, TB, mavjud bo‘lmasa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

1 ball

B

0 ball

Murojaat e’lon qilingan manba havolasi, tegishli hay’at yig‘ilishlari va boshqa yig‘ilishlar bayonnomasi ilova qilinadi

3.2. Korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha ichki nazorat tuzilmasi tuzilganligi, uning zarur resurslar, shtat birliklari va boshqa moddiy-texnik baza bilan ta’minlanganligi.

Izoh: Mazkur indikator bo‘yicha ballar Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi tomonidan, korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha ichki nazorat tuzilmalari orasida elektron platformada o‘tkaziladigan so‘rovnoma natijalaridan kelib chiqib, 0 — 12 ball oralig‘ida belgilanadi.

012 ball

Elektron platformada so‘rovnoma to‘ldiriladi

3.3. Davlat tashkilotlari rahbarlari va ularning o‘rinbosarlari tomonidan OAV va tadbirlarda korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha chiqishlar.

Izoh: Hisobot davridagi har yarim yilda kamida 1-marta mavjud bo‘lsa TB, mavjud bo‘lmasa B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

2 ball

B

0 ball

Ma’lumotlar va materiallar havolasi ilova qilinadi

To‘rtinchi yo‘nalish

Xodimlarning korrupsiyaga qarshi kurashishga oid ichki tartib-taomillardan xabardorligi hamda ushbu sohada bilim va ko‘nikmalarini oshirish bo‘yicha tadbirlarning a�alga oshirilganligi

(jami — 15 ball)

4.1. Xodimlarning korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha ichki tartib-taomillardan xabardorligi

 

4.1.1. Xodimlarning korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha ichki idoraviy hujjatlar bilan tanishganlik holati hamda korrupsiyaga qarshi talablar va tartib-taomillarga rioya etilishi.

Izoh: Barcha xodimlar tanishtirilgan bo‘lsa, TB, 70 — 99 foizi tanishtirilgan bo‘lsa, AB, 30 — 69 foizi tanishtirilgan bo‘lsa, QB, 0 — 29 foizi tanishtirilgan bo‘lsa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

5 ball

AB

2 ball

QB

1 ball

B

0 ball

Korrupsiyaga qarshi ichki idoraviy hujjatlar bilan tanishganligini imzosi bilan tasdiqlagan xodimlar ro‘yxati, xodimlarning korrupsiyaga qarshi asosiy talablar va tartib-taomillardan xabardorligi yuzasidan yakuniy monitoring natijalari hamda ushbu talablar va tartib-taomillarga rioya etilishi ustidan nazorat yakunlari ilova qilinadi**

4.2. Xodimlarning korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida bilim va ko‘nikmalarini oshirishga qaratilgan tadbirlarning amalga oshirilganligi

 

4.2.1. Hisobot yilida xodimlarning korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha bilim va ko‘nikmalari oshirilganligi.

Izoh: Mazkur indikatorda oldingi hisobot yilidagi ko‘rsatkichlar soni taqqoslanadi. Bunda, bilim va ko‘nikmalari oshirilgan xodimlarning sonida ijobiy farq bo‘lsa yoki o‘zgarish bo‘lmasa, TB, agar kamayish bo‘lsa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

1 ball

B

0 ball

Davlat tashkiloti tizimi xodimlarini korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha umumiy va maxsus o‘qitishga doir ma’lumotlari (tasdiqlangan ro‘yxat) va tahlil natijalari ilova qilinadi

4.2.2. Davlat tashkiloti xodimlarini korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha tayyorlash va qayta tayyorlashga oid maxsus o‘quv dasturlari, qo‘llanmalar mavjudligi.

Izoh: Mavjud bo‘lsa, TB, mavjud bo‘lmasa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

1 ball

B

0 ball

Korrupsiyaviy xavf-xatar yuqori bo‘lgan lavozimda ishlovchi va boshqa xodimlarni, shu jumladan, ishga yangi qabul qilingan xodimlarni korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha tayyorlash, qayta tayyorlashga oid maxsus o‘quv dasturlari, qo‘llanmalar ilova qilinadi

4.2.3. Ishga yangi qabul qilingan xodimlarning korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha bilim va ko‘nikmalarini oshirish tizimining mavjudligi.

Izoh: Mavjud bo‘lsa, TB, mavjud bo‘lmasa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi

TB

3 ball

B

0 ball

Ishga yangi qabul qilingan xodimlarning korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha bilim va ko‘nikmalari oshirilganligi bo‘yicha kadrlar bo‘limi tomonidan tasdiqlangan ma’lumotlar ilova qilinadi

4.2.4.Korrupsiyaga qarshi kurashish masalalari bo‘yicha treninglar o‘tkazish:

barcha xodimlar uchun;

korrupsiyaviy xavf yuqori darajada bo‘lgan funksiyalarni bajaruvchi bo‘linmalar uchun.

Izoh: xodimlarning 70 — 100 foizi o‘qitilgan bo‘lsa, TB, 50 — 69 foizi o‘qitilgan bo‘lsa, AB, 30 — 49 foizi o‘qitilgan bo‘lsa, QB, 0 29 foizi o‘qitilgan bo‘lsa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

5 ball

AB

3 ball

QB

2 ball

B

0 ball

Kadrlar bo‘limi tomonidan tasdiqlangan o‘qitish turlari, shakllari, o‘qitilgan xodimlar soni hamda ularning lavozimi va bo‘linmalari ro‘yxati jadval shaklida ilova qilinadi

Beshinchi yo‘nalish

Korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha tegishli soha yoki tarmoq kesimida aholining huquqiy ongi va huquqiy madaniyatini yuksaltirish, ushbu illatga nisbatan murosasiz munosabatni shakllantirishga qaratilgan targ‘ibot tadbirlarining samaradorligi

(jami — 5 ball)

5.1. Korrupsiyaga qarshi kurashish mavzusida tashkil etilgan tadbirlar soni.

Izoh: Mazkur indikatorda oldingi hisobot yilidagi ko‘rsatkichlar soni taqqoslanadi. Bunda, o‘tkazilgan tadbirlar sonida ijobiy farq bo‘lsa yoki o‘zgarish bo‘lmasa, TB, tadbirlar sonida kamayish bo‘lsa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

1 ball

B

0 ball

Statistik ma’lumotlar ilova qilinadi

5.2. Korrupsiyaga qarshi kurashish mavzusida tashkil etilgan tadbirlarning qamrov darajasi.

Izoh: Mazkur indikatorda oldingi hisobot yilidagi ko‘rsatkichlar soni taqqoslanadi. Bunda, o‘tkazilgan tadbirlarning qamrov darajasida ijobiy farq bo‘lsa yoki o‘zgarish bo‘lmasa, TB, qamrov darajasida kamayish bo‘lsa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

2 ball

B

0 ball

Statistik ma’lumotlar (ishtirokchilar soni, hududiy qamrov) ilova qilinadi

5.3. Korrupsiyaga qarshi kurashishga oid tarqatilgan ko‘rgazmali materiallar, qo‘llanmalar, ijtimoiy audio va videoroliklar soni.

Izoh: Mazkur indikatorda oldingi hisobot yilidagi ko‘rsatkichlar soni taqqoslanadi. Bunda, tarqatilgan materiallar sonida ijobiy farq bo‘lsa yoki o‘zgarish bo‘lmasa TB, tarqatilgan materiallar sonida kamayish bo‘lsa, B ustuniga “x” belgisi qo‘yiladi.

TB

2 ball

B

0 ball

Statistik ma’lumotlar ilova qilinadi

Izoh: 1. Tizimga davlat tomonidan qo‘riqlanadigan va maxsus ro‘yxatlar bilan chegaralab qo‘yiladigan alohida ahamiyatli, mutlaqo maxfiy va maxfiy harbiy, siyosiy, iqtisodiy, ilmiy-texnikaviy va o‘zga xil ma’lumotlarni kiritish taqiqlanadi. Davlat tashkiloti tomonidan mazkur ma’lumotlar reyting baholashga ta’sir o‘tkazadi deb hisoblansa, tegishli indikator ko‘rsatkichlarini baholash Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligining belgilangan ruxsatnomaga ega bo‘lgan xodimi tomonidan o‘sha tashkilotga borib amalga oshiriladi.

2. Davlat tashkilotlari tegishli ustunlarga “x” belgisini qo‘ygandan keyin uni tasdiqlovchi hujjatlar va boshqa materiallarni “E-Anticor.uz” elektron platformasiga biriktirishi lozim. Tegishli ma’lumotlar biriktirilmagan taqdirda, platformada avtomatik ravishda eng past ball qo‘yiladi.

* Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi talabiga ko‘ra tegishli hujjat yoki materiallar qo‘shimcha biriktiriladi va havolalar ko‘rsatiladi.

** Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi tanlov asosida xodimlarning korrupsiyaga qarshi ichki hujjatlardan xabardorligi bo‘yicha zamonaviy axborot-kommunikatsiya vositalaridan foydalangan holda suhbat o‘tkazishi mumkin.

Davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, shu jumladan ularning hududiy bo‘linmalari, davlat unitar korxonalari va muassasalari, davlat ulushi 50 foizdan yuqori tashkilotlar faoliyatida korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlash va baholash uslubiyoti

Mazkur Uslubiyot davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, shu jumladan ularning hududiy bo‘linmalari, davlat unitar korxonalari va muassasalari, davlat ulushi 50 foizdan yuqori tashkilotlarning (bundan buyon matnda davlat tashkilotlari deb yuritiladi) faoliyatida korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlash va baholash tartibini belgilaydi.

1. Davlat tashkilotlarining faoliyatidagi korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlash va baholashning maqsadlari quyidagilardan iborat:

davlat tashkilotining korrupsiyaviy xavf-xatarga eng ko‘p duch keladigan vazifa va funksiyalarini aniqlash hamda korrupsiyaviy xavf-xatar yuqori bo‘lgan lavozimlar ro‘yxatini shakllantirish;

korrupsiyaviy xavf-xatarlarni bartaraf etish bo‘yicha chora-tadbirlarni ishlab chiqish.

2. Korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlash va baholash quyidagilar ishlab chiqilishini nazarda tutadi:

korrupsiyaviy xavf-xatarlar xaritasi;

korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha dastur;

korrupsiyaviy xavf-xatar yuqori bo‘lgan lavozimlar ro‘yxati;

korrupsiyaga moyil bo‘lgan munosabatlar elektron reyestri.

3. Ushbu Uslubiyotda quyidagi asosiy tushunchalar qo‘llaniladi:

korrupsiyaviy xavf-xatar — shaxsning o‘z mansab yoki xizmat mavqeyidan shaxsiy manfaatlarini yoxud o‘zga shaxslarning manfaatlarini ko‘zlab moddiy yoki nomoddiy naf olish maqsadida qonunga xilof ravishda mavjud sabab va sharoitlarda korrupsiyaviy xatti-harakatlarni sodir etish ehtimoli;

korrupsiyaviy xavf-xatarlar xaritasi — davlat tashkiloti faoliyatida amalga oshiriladigan vazifa va funksiyalar (jarayonlar) bilan bog‘liq yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan korrupsiyaviy xavf-xatarning tavsifi va darajasi, funksiyalarni (jarayonlarni) tartibga soluvchi mexanizmlar, funksiyalarni (jarayonlarni) amalga oshirishga mas’ul bo‘lgan lavozim, korrupsiyaviy xavf-xatarlarni bartaraf etish choralari, qoldiq korrupsiyaviy xavf-xatar darajasi, korrupsiyaviy xavf-xatarni bartaraf etish choralarini amalga oshirishga mas’ul ijrochilarni o‘z ichiga olgan hujjat;

korrupsiyaga oid huquqbuzarlik — korrupsiya alomatlariga ega bo‘lgan, sodir etilganligi uchun qonunchilikda javobgarlik nazarda tutilgan qilmish;

korrupsiyaviy xavf-xatarlarni baholash — davlat tashkilotining faoliyatini (vazifa va funksiyalarini) tahlil qilish, mavjud korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlash va ushbu xavf-xatarlar darajasini baholash bo‘yicha faoliyat;

qoldiq xavf-xatar — aniqlangan korrupsiyaviy xavf-xatarni bartaraf etish yuzasidan belgilangan choradan keyin saqlanib qoladigan xavf-xatar;

maxsus bo‘linma — davlat tashkilotidagi korrupsiyaga qarshi ichki nazorat tuzilma;

ishchi guruh — korrupsiyaga qarshi ichki nazorat tuzilmalari mavjud bo‘lmagan davlat tashkilotlarida korrupsiyaviy xavf-xatarlarni baholash uchun tuziladigan xodimlar tarkibi.

4. Davlat tashkiloti tomonidan korrupsiyaviy xavf-xatarlarni baholash har yili 1-martga qadar amalga oshiriladi.

5. O‘zbekiston Respublikasi Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi tomonidan (bundan buyon matnda Agentlik deb yuritiladi) davlat tashkilotlarining korrupsiyaviy xavf-xatarlarni baholash va bartaraf etish borasidagi faoliyatini takomillashtirish, ushbu yo‘nalishda kamchiliklarning oldini olish bo‘yicha ko‘rsatmalar berilishi mumkin.

6. Korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlash va baholash davlat tashkiloti tizimiga kiruvchi barcha tarkibiy va hududiy bo‘linmalarni qamrab olishi lozim.

Bunda, korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlash va baholash maxsus bo‘linma yoki ishchi guruh tomonidan amalga oshiriladi.

7. Ishchi guruh a’zolari davlat tashkilotining tarkibiy bo‘linmalari rahbarlaridan iborat tarkibda tashkil etiladi.

Davlat tashkilotining birinchi rahbari tomonidan ishchi guruh tarkibi tasdiqlanadi hamda uning faoliyati muvofiqlashtiriladi.

8. Korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlash va baholashda davlat tashkiloti markaziy apparatining maxsus bo‘linmasi (ishchi guruh) tomonidan quyidagi vazifalar amalga oshiriladi:

korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlash va baholash bo‘yicha ishlarni tashkil etish va muvofiqlashtirish;

davlat tashkilotining korrupsiyaviy xavf-xatarlar xaritasini ishlab chiqish;

davlat tashkilotining korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha dastur loyihasini ishlab chiqish;

davlat tashkilotining tuzilmasiga kiruvchi tashkilotlar va uning hududiy bo‘linmalari tomonidan ishlab chiqilgan korrupsiyaviy xavf-xatarlar xaritasi va korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha dastur loyihalarini ko‘rib chiqish va ularni takomillashtirish yuzasidan takliflar berish;

Agentlik va jamoatchilik tomonidan berilgan takliflar asosida davlat tashkilotining korrupsiyaviy xavf-xatarlar xaritasini va korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha dastur loyihasini takomillashtirish.

9. Davlat tashkilotining tuzilmasiga kiruvchi tashkilotlar va uning hududiy bo‘linmalaridagi maxsus bo‘linma (ishchi guruh) quyidagi vazifalarni amalga oshiradi:

korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlash va baholash ishlarini tashkil etish;

korrupsiyaviy xavf-xatarlar xaritasini va korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha dastur loyihalarini ishlab chiqish.

10. Maxsus bo‘linma (ishchi guruh) tomonidan davlat tashkiloti faoliyatining (vazifa va funksiyalarining) tavsifi ushbu Uslubiyotning 1-ilovasiga muvofiq shaklda tuziladi.

11. Davlat tashkiloti faoliyatidagi (vazifa va funksiyalardagi) korrupsiyaviy xavf-xatarlar ichki va tashqi axborot manbalari asosida aniqlanadi.

12. Ichki axborot manbalari quyidagilardan iborat:

davlat tashkiloti faoliyatining (vazifa va funksiyalarining) huquqiy asosi;

ichki tekshiruv materiallari, shu jumladan xizmat tekshiruvi materiallari;

odob-axloq komissiyasi majlislarining yig‘ilish bayonnomalari;

korrupsiyaga qarshi kurashish ishlarining monitoring natijalari;

maxsus bo‘linma (ishchi guruh) tomonidan davlat tashkiloti faoliyati (vazifa va funksiyalari) yuzasidan o‘tkazilgan so‘rovnomalar, shu jumladan sotsiologik tadqiqotlar natijalari va boshqalar.

13. Tashqi axborot manbalari quyidagilardan iborat:

davlat tashkiloti faoliyati to‘g‘risidagi huquqbuzarliklar to‘g‘risidagi murojaatlar (xabarlar) va statistik ma’lumotlar;

Agentlik yoki boshqa davlat tashkilotlari tomonidan davlat tashkiloti faoliyati (vazifa va funksiyalari) yuzasidan o‘tkazilgan so‘rovnomalar, shu jumladan sotsiologik tadqiqotlar natijalari;

huquqni muhofaza qiluvchi organlar tomonidan taqdim etilgan materiallar va boshqalar.

14. Maxsus bo‘linma (ishchi guruh) davlat tashkilotining faoliyatidagi (vazifa va funksiyalaridagi) korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlashda quyidagi holatlar tahlil qilinishi lozim:

davlat tashkilotining xodimi tomonidan sodir etilgan korrupsiyaga oid huquqbuzarlik;

davlat tashkiloti tomonidan faoliyatini (vazifa va funksiyalarini) amalga oshirishda jismoniy va yuridik shaxslar uchun sun’iy to‘siqlarning mavjudligi;

o‘z vaqtida qaror qabul qilmaslik, asossiz tezkor tartibda qaror qabul qilish;

hujjatlar, elektron ma’lumotlar bazalariga bila turib yolg‘on ma’lumotlarning kiritilishi;

xizmat vakolatlarini amalga oshirishda manfaatlar to‘qnashuvi;

vakolatlarni amalga oshirishda mahalliychilik, homiylik, urug‘-aymoqchilik kabi holatlarning mavjudligi.

15. Davlat tashkiloti faoliyatidagi (vazifa va funksiyalaridagi) korrupsiyaviy xavf-xatarlarning darajasi quyidagi o‘lchovlarda baholanadi:

past

o‘rta;

yuqori.

16. Maxsus bo‘linma (ishchi guruh) tomonidan korrupsiyaviy xavf-xatar darajasiga baho berish mazkur Uslubiyotning 2-ilovasidagi mezonlar asosida amalga oshiriladi.

17. Korrupsiyaviy xavf-xatarlarni bartaraf etish choralari quyidagi shakllarda amalga oshirilishi mumkin:

normativ-huquqiy hujjatlar hamda ichki idoraviy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqish;

inson omilini qisqartirish va davlat tashkiloti faoliyatini (vazifa va funksiyalarini) raqamlashtirish, shaffoflikni ta’minlash, jamoatchilik nazoratini yo‘lga qo‘yish;

davlat tashkiloti faoliyatini (vazifa va funksiyalarini) tartibga solish choralarini ko‘rish;

davlat tashkiloti xodimlari va jismoniy shaxslar o‘rtasida to‘g‘ridan to‘g‘ri aloqani maksimal darajada cheklash;

rasmiy veb-sayt va boshqa ommaviy axborot vositalarida davlat tashkiloti tomonidan amalga oshirilayotgan davlat xaridlari to‘g‘risidagi ma’lumotlarni joylashtirish va tarqatish;

davlat xizmatlarini ko‘rsatish jarayonini soddalashtirish, asossiz cheklovlarni, ortiqcha ma’muriy tartib-taomillarni bekor qilish, byurokratik tartibga solish mexanizmlarini yo‘q qilish, taqdim etilgan hujjatlar soni va qaror qabul qilish muddatlarini qisqartirish;

davlat tashkiloti tomonidan korrupsiyaga qarshi kurashishga qaratilgan tushuntirish ishlarini amalga oshirish, profilaktik suhbatlar o‘tkazish, ishonch telefonlari va aloqa kanallarida targ‘ibot ishlarini amalga oshirish;

xodimlarning korrupsiyaga qarshi kurashish va manfaatlar to‘qnashuvini boshqarish bo‘yicha ichki hujjatlarga har kuni, o‘zaro va to‘liq rioya qilishlarini nazorat qilish.

Davlat tashkiloti korrupsiyaviy xavf-xatarlarni bartaraf etish bo‘yicha qonunchilik hujjatlariga zid bo‘lmagan boshqa chora-tadbirlarni ham amalga oshirishi mumkin.

18. Korrupsiyaviy xavf-xatarlarni bartaraf etish bo‘yicha mazkur Uslubiyotning 16-bandida belgilangan choralardan kelib chiqib, qoldiq xavf-xatar darajasini baholash mazkur Uslubiyotning 2-ilovasidagi mezonlar asosida amalga oshiriladi.

19. Davlat tashkiloti markaziy apparatining maxsus bo‘linmasi (ishchi guruhi) tomonidan mazkur Uslubiyotning 3-ilovasiga muvofiq shaklda markaziy apparatning korrupsiyaviy xavf-xatarlar xaritasi loyihasi ishlab chiqiladi.

20. Davlat tashkilotining tuzilmasiga kiruvchi tashkilotlar va uning hududiy bo‘linmalari tomonidan ushbu Uslubiyotning 3-ilovasiga muvofiq shaklda korrupsiyaviy xavf-xatarlar xarita loyihalari va mazkur Uslubiyotning 4-ilovasiga muvofiq shaklda korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha dastur loyihalari ishlab chiqiladi.

Bunda, mazkur loyihalar davlat tashkiloti markaziy apparatining maxsus bo‘linmasiga (ishchi guruhiga) umumlashtirish uchun taqdim qilinadi.

21. Davlat tashkiloti markaziy apparatining maxsus bo‘linmasi (ishchi guruhi) tomonidan davlat tashkiloti faoliyatidagi (vazifa va funksiyalaridagi) korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlash va baholash natijalari asosida davlat tashkilotining umumlashtirilgan korrupsiyaviy xavf-xatarlar xaritasi ishlab chiqiladi va “E-anticor.uz” elektron platformasiga har yili 1-fevralga qadar kiritiladi.

22. Davlat tashkiloti markaziy apparatining maxsus bo‘linmasi (ishchi guruhi) tomonidan “E-anticor.uz” elektron platformasida joylashtirilgan korrupsiyaviy xavf-xatarlar xaritasiga asosan avtomatik ravishda quyidagi hujjatlar shakllantiriladi:

davlat tashkilotining korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha dasturi;

davlat tashkilotining korrupsiyaviy xavf-xatari yuqori bo‘lgan lavozimlari ro‘yxati.

23. Agentlik tomonidan “E-anticor.uz” elektron platformasida joylashtirilgan davlat tashkilotlarining korrupsiyaviy xavf-xatarlar xarita loyihalari asosida avtomatik ravishda korrupsiyaga moyil bo‘lgan munosabatlar elektron reyestri shakllantiriladi.

24. Korrupsiyaga moyil bo‘lgan munosabatlar elektron reyestri loyihasi Agentlik tomonidan jamoatchilik muhokamasidan o‘tkazish uchun o‘n besh kundan kam bo‘lmagan muddatga “Eanticor. uz” veb-saytiga joylashtiriladi.

25. Agentlik jamoatchilik muhokamasi natijalari bo‘yicha umumlashtirilgan takliflarni muhokama yakunlangan kundan boshlab o‘n kun ichida “E-anticor.uz” elektron platformasi orqali davlat tashkilotiga yuboradi.

26. Davlat tashkiloti markaziy apparatining maxsus bo‘linmasi (ishchi guruhi) Agentlik va jamoatchilik tomonidan berilgan takliflar asosida davlat tashkilotining korrupsiyaviy xavf-xatarlar xaritasi hamda korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha dasturi loyihalarini takomillashtiradi.

27. Davlat tashkilotining birinchi rahbari har yili 1-martga qadar korrupsiyaviy xavf-xatarlar xaritasi hamda korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha dasturini “E-anticor.uz” elektron platformasi orqali tasdiqlaydi.

28. Mazkur Uslubiyot talablari buzilishida aybdor bo‘lgan shaxslar qonunchilik hujjatlarida belgilangan tartibda javobgar bo‘ladi.

O‘zbekiston Respublikasi Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi hamda O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligining “Davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, shu jumladan ularning hududiy bo‘linmalari, davlat unitar korxonalari va muassasalari, davlat ulushi 50 foizdan yuqori tashkilotlar faoliyatida korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlash va baholash uslubiyotiga
1-ILOVA

Davlat tashkiloti faoliyatining (vazifa va funksiyalarining)

TAVSIFI

T/r

Funksiya nomlanishi

Funksiya doirasida bajariladigan jarayon

Jarayonlarni amalga oshirish uchun javobgar shaxslar

(uning F.I.O. hamda lavozimi)

1. Davlat tashkilotining nomi

1.1. Davlat tashkilotining tarkibiy bo‘linmasi

1.1.1.

   

 

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

O‘zbekiston Respublikasi Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi hamda O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligining “Davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, shu jumladan ularning hududiy bo‘linmalari, davlat unitar korxonalari va muassasalari, davlat ulushi 50 foizdan yuqori tashkilotlar faoliyatida korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlash va baholash uslubiyotiga
2-ILOVA

Korrupsiyaviy xavf-xatar darajasiga baho berish bo‘yicha

MEZONLAR

Korrupsiyaviy xavf-xatar darajasi

Mezonlar

Yuqori*

davlat tashkilotining faoliyati (vazifa va funksiyasi) avtomatlashtirilmagan

davlat tashkilotining faoliyati (vazifa va funksiyasi) tartibga solinmagan

nazoratsiz tartibda ish joyida jismoniy yoki yuridik shaxslar bilan to‘g‘ridan to‘g‘ri aloqa qilish imkoniyati mavjud

davlat tashkilotining faoliyati (vazifa va funksiya) doirasida qarorni loyihasini tayyorlashda, ko‘rib chiqishda va qabul qilishda bir shaxs ishtirok etishi

davlat tashkilotining faoliyatini (vazifa va funksiyani) bajarishda korrupsiyaviy xatti-harakat sodir etilgan (jinoyat sodir etilganligi sud tomonidan tasdiqlangan)

O‘rta*

davlat tashkilotining faoliyati (vazifa va funksiyasi) qisman avtomatlashtirilgan

davlat tashkilotining faoliyati (vazifa va funksiyasi) qisman tartibga solingan

nazorat tartibida ish joyida jismoniy yoki yuridik shaxslar bilan to‘g‘ridan to‘g‘ri aloqa qilish imkoniyati mavjud

davlat tashkilotining faoliyatini (vazifa va funksiyani) doirasida qarorni loyihasini tayyorlashda, ko‘rib chiqishda va qabul qilishda ikkita shaxs ishtirok etishi

davlat tashkilotining faoliyati (vazifa va funksiyasi) bajarishda korrupsiyaviy xatti-harakat sodir etilganligi to‘g‘risidagi ma’lumot mavjud (jinoyat sodir etilganligi sud tomonidan tasdiqlanmagan)

Past**

davlat tashkilotining faoliyati (vazifa va funksiyasi) to‘liq avtomatlashtirilgan

davlat tashkilotining faoliyati (vazifa va funksiyasi) to‘liq tartibga solingan

jismoniy yoki yuridik shaxslar bilan to‘g‘ridan to‘g‘ri aloqa qilish imkoniyati mavjud emas

davlat tashkilotining faoliyati (vazifa va funksiyasi) doirasida qarorni loyihasini tayyorlashda, ko‘rib chiqishda va qabul qilishda uch va undan ortiq shaxs ishtirok etishi

korrupsiyaviy xatti-harakat va korrupsiyaviy xatti-harakat sodir etilganligi to‘g‘risidagi ma’lumot mavjud emas

*Maxsus bo‘linma (ishchi guruh) tomonidan davlat tashkilotining faoliyatida (vazifa va funksiyasida) aniqlangan xavf-xatarning yuqori yoki o‘rta darajada deb baholash davlat tashkiloti rahbari bilan kelishgan holda amalga oshiriladi.

**Davlat tashkilotining faoliyatida (vazifa va funksiyasida) aniqlangan korrupsiyaviy xavf-xatar darajasini baholashda, agarda past darajadagi mezonlarning biri mavjud bo‘lsa, o‘sha korrupsiyaviy xavf-xatar darajasi past darajada deb baholanadi.

 

O‘zbekiston Respublikasi Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi hamda O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligining “Davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, shu jumladan ularning hududiy bo‘linmalari, davlat unitar korxonalari va muassasalari, davlat ulushi 50 foizdan yuqori tashkilotlar faoliyatida korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlash va baholash uslubiyotiga
3-ILOVA

         

“TASDIQLAYMAN”

Davlat tashkilotining rahbari

__________________ F.I.O.

“____” ______________ yil

               

______________________ning faoliyatidagi korrupsiyaviy xavf-xatarlarning

XARITASI

               

T/r

Korrupsiyaviy xavf-xatarning tavsifi

Korrupsiyaviy xavf-xatarning darajasi (past, o‘rta, yuqori)

Funksiyalarni (jarayonlarni) amalga oshirishga mas’ul bo‘lgan lavozim

Funksiyalarni (jarayonlarni) tartibga soluvchi mexanizm

Korrupsiyaviy xavf-xatarlarni bartaraf etish choralari

Qoldiq korrupsiyaviy xavf-xatar darajasi (past, o‘rta, yuqori)

Mas’ul ijrochilar

 

1. Tarkibiy bo‘linmaning nomi*

1.

1. Davlat tashkiloti funksiyasi nomi

 

1. Funksiyaga oid munosabat nomi

   
 

1. Jarayon nomi

               
 

2. Jarayon nomi

               
 

2. Tarkibiy bo‘linmaning nomi*

2.

1. Davlat tashkiloti funksiyasi nomi

 

1. Funksiyaga oid munosabat nomi

 

1. Jarayon nomi

               
 

2. Jarayon nomi

O‘zbekiston Respublikasi Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi hamda O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligining “Davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, shu jumladan ularning hududiy bo‘linmalari, davlat unitar korxonalari va muassasalari, davlat ulushi 50 foizdan yuqori tashkilotlar faoliyatida korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlash va baholash uslubiyotiga
4-ILOVA

Davlat tashkilotining korrupsiyaga qarshi kurashish

DASTURI

T/r

Korrupsiyaviy xavf-xatarlarni bartaraf etish chora-tadbirlari

Amalga oshirish mexanizmi

Ijro muddati

Ijro uchun mas’ullar